Tirpstantys kilogramai – tai tik mažytis atlygis už aktyvų gyvenimo būdą

6 rugsėjo, 2012by Ieva

Sveiki! Net pačiai nesitiki kaip ilgai nieko nerašiau. Paveikė vasara mane kaip reikiant. Ir toliau veikia, nes orai dar žada būti geri. Tik jau sąžinė neleidžia ilgiau tylėti:)
Kažkada labai seniai skaitant vieną knygą įstrigo mintis: „Važiuojantis traukinys gali pramušti ir sieną, tačiau stovinčiam traukiniui iš vietos pajudėti trukdys ir pliauska po ratais“. Oi kaip tinka ši mintis man. Tokios ilgos atostogos nuo blogo rašymo ir Facebook’o puslapio atnaujinimo visiškai sustabdė mano minčių ir idėjų traukinį. Tikiuosi ilgai neužtruks kol jis vėl įsivažiuos ir riedės pilnu pajėgumu į priekį.
Taigi, kuo ypatinga buvo ši vasara? Daugeliui turbūt labiausiai įstrigęs įvykis – Londono Olimpinės žaidynės. Nenustebčiau, jei prisižiūrėję į sportiškus kūnus, ne vienas atrado įkvėpimą ir motyvaciją pagaliau įtraukti judėjimą ir į savo gyvenimą. Čia, JK, kalbama, kad olimpiečiai dabar yra naujieji role models į šešėlį nustūmę įvairias pramogų pasaulio žvaigždes. Džiaugiamasi, kad jaunimas pagaliau norės lygiuotis į tuos, kurie garsūs ir sėkmingi dėl savo išlieto prakaito, o ne dėl to, kad nusifotografavo apsinuoginę ar išgarsėjo dėl kitų, su darbu nieko bendra neturinčių priežasčių.
Kadangi ši vasara tokia sportiška, pagalvojau, kad ir pirmasis blogo įrašas po ilgų atostogų bus būtent judėjimo tema. Ir aš nesėdėjau rankų sudėjus. Dar pavasario gale pažadėjau sau, kad sąžiningai bėgiosiu tris kartus per savaitę kad ir kas nutiktų (nuotraukoje kaip tik darau apšilimą prieš vakarykštį begiojimą). Neskaitant kažkokių tikrai rimtų trukdžių ar ilgesnių išvykų iš namų . Ir man pavyko! Jausmas nuostabus, kai išbėgi net ir per lietų, nes taip sau pažadėjai. Pirmas dešimt minučių dar prisimeni, kad ką tik palikai jaukią ir minkštą sofą, bet po to jau pradedi kaifuoti. Tačiau dar didesnis malonumas parbėgus namo. Kai žinai, kad po ilgų derybų su savim, visgi įvykdei sau duotą pažadą.
Tačiau, kad darytum tai, ką sau pažadėjai, labai svarbi tinkama ir stipri motyvacija. Jeigu mes aiškiai žinome, kodėl mums taip svarbu reguliariai judėti, tai tokios smulkmenos kaip blogas oras tikrai nesutrukdys vykdyti sau duoto įsipareigijimo.
Žinau, kad daugeliui pagrindinis motyvas sportuoti – noras atsikratyti nereikalingų kilogramų. Nenuostabu, kad taip sunku save priversti aktyviau pajudėti. Taip, sportas iš tiesų padeda lieknėti, tačiau tai neturėtų būti pats pagrindinis motyvas. Greičiau – vienas iš daugelio. Noriu tikėti, kad jau seniai nebegalvojama, kad sportuoja tik tas, kuriam aktuali antsvorio problema. Daugybę kartų esu girdėjusi: kam tau sportuoti? Juk ir taip gerai atrodai! Tau gi svorio mesti nereikia!
Noriu tikėti, kad laikai keičiasi ir mes jau turime daugiau žinių apie judėjimo naudą. Svorio mažėjimas – tik viena iš jų. Labai svarbu aiškiai sau įvardinti, kokios dar priežastys, be noro atsikratyti antsvorio, skatina mus rinktis aktyvų, o ne „sofinį“ gyvenimo būdą.
Tikiuosi, kad iš žemiau pateikto sąrašo išsirinksite jums aktualias priežastis, kodėl turėtumėte reguliarią fizinę veiklą įtraukti į savo kasdienybę:
  • Moksliškai įrodyta, kad aktyvi fizinė veikla padeda efektyviai kovoti su stresu. Stresinių situacijų šiuolaikinio žmogaus gyvenime tikrai netrūksta. Reguliari fizinė veikla ne tik padeda įveikti esamą stresą. Ji sumažina streso atsiradimą apskritai. Tai padės išvengti situacijų, kai esate linkę valgyti būdami stresinės būsenos.
  • Aktyviai judant, mūsų smegenys gamina laimės hormonus endorfinus, todėl reguliariai sportuojantis žmogus pasižymi geresne nuotaika ir optimistiškesniu požiūriu į gyvenimą. Gera savijata yra viena iš lemiamų sąlygų sėkmingam sulieknėjimui.
  • Reguliari fizinė veikla padės turėti gražesnį ir sveikesnį kūną. Įrodyta, kad reguliariai sportuojantys, labiau pasitiki savimi ir pasižymi aukštesne saviverte.
  • Reguliari mankšta padeda apsisaugoti nuo per aukšto kraujo spaudimo, kuris gali sukelti gyvybei pavojingas širdies ligas.
  • Reguliari fizinė veikla padidina gerojo ir sumažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Per didelis blogojo cholesterolio kiekis siaurina kraujagysles, taip kraujo tekėjimas į smegenis ir širdį sulėtėja. Dėl šios proežasties padidėja širdies smūgio ir net infarkto rizika.
  • Sportas padeda užkirsti kelią kai kurioms vėžio rūšims ir apsisaugoti nuo antrojo tipo cukrinio diabeto.
  • Reguliariai sportuodami, Jūs esate linkę sveikiau maitintis. Po sėkmingos treniruotės visai nesinori prisikirsti nesveiko maisto. Atvirkščiai, norisi užtvirtinti įdėtas pastangas protingiau renkantis maistą. Judėjimas veikia kaip papildoma motyvacija toliau laikytis programos rekomendacijų.
  • Sportuojant, Jūsų kūnas išskiria daugiau energijos. Jūs jaučiatės energingas dar gerokai po treniruotės.
  • Sportas stabdo senėjimo procesus. Nors yra teigiančių, kad sportuojantys atrodo vyresni, tai labiau galioja profesionaliems sportininkams, priverstiems atlaikyti milžiniškus fizinius krūvius. Atkreipkite dėmesį į savo sportiškus pažįstamus, kurie tiesiog aktyviai gyvena ir bent 3 kartus per savaitę tikslingai pajuda. Jie atrodo 5-10 metų jauniau, už neaktyvius bendraamžius. Be to, jaunesnė yra ne tik jų išorė. Aktyviai gyvenančių smegenys sensta daug lėčiau ir jie ilgiau džiaugiasi gera atmintimi bei dėmesio koncentracija.
  • Reguliari fizinė veikla stiprina imuninę sistemą. Sportuojantys serga daug rečiau už propaguojančius sėslų gyvenimo būdą.
  • Reguliari manšta gerina miego kokybę. Gilus ir kokybiškas miegas turi lemiamos reikšmės Jūsų nuotaikai ir darbingumui.
  • Reguliari fizinė veikla gerina protinę veiklą. Tyrimais įrodyta, kad reguliariai sportuojantys pasižymi geresne atmintimi, greitesne reakcija ir geriau išlaiko dėmesį.
  • Ir, žinoma, reguliari fizinė veikla padeda efektyviau lieknėti.
Ne veltui išvardijau tiek daug galimų priežasčių, kodėl būtina atrasti laiko reguliariai fizinei veiklai. Mes visi esame skirtingi ir mus motyvuoja skirtingi dalykai. Vieniems svarbu, kad aktyviai judant tirpsta kilogramai ir stiprėja imuninė sistema. Kitiems – kad fizinis judėjimas stabdo senėjimo procesus ir gerina gyvenimo kokybę.
Mane labiausiai motyvuoja tai, kad po treniruotės nuotaika būna akivaizdžiai pagerėjusi, galva prašviesėjusi, energija liejasi per kraštus. Aš jaučiuosi tvirtesnė fiziškai ir jaučiu, kad tai mane stiprina ir psichologiškai. Juk mūsų kūnas labai glaudžiai susijęs su mūsų protu. Kūno padėties pasikeitimas gali akimirksiu pakeisti tai, kaip tuo metu jaučiamės. Be to, aš rodau gerą pavyzdį savo dukrai ir tikiu, kad tai yra labai svarbu šiais, visuotino sėdėjimo prie kompiuterių laikais. Jau dabar ji bando bėgioti kaip mama, šalia atsigulus kiloja kojas ir vaizduoja, kad daro bodyflex’ą :)))
O kas jus labiausiai motyvuoja judėti? Kas dar be tirpstančių kilogramų skatina įtraukti sportą į savo kasdienybę? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose.
Jeigu šie patarimaijums pasirodė įdomūs ir naudingi, spauskite PATINKA, klauskite, komentuokite ir dalinkitės su draugais, spausdami DALINTIS.
Jeigu domitės lieknėjimo ir geros savijautos temomis, prisijunkite prie mano grupės Facebook’e ir pirmi sužinokite apie mano naujus blogo įrašus, kitas šviežiausias naujienas, gaukite dar daugiau naudingos informacijos ir sveikų patiekalų idėjų.


Tinklaraščioįrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.

Ieva