4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Mažas triukas, kuris man visada padeda rasti laiko sportui

Shot of an attractive and sporty young woman stretching outdoors

Net jei nekalbėtume apie kūno centimetrus ir kilogramus, esu įsitikinusi, kad judėjimas yra gyvybiškai svarbus mūsų sveikatai ir bendrai savijautai. Puikiai žinau, kodėl reguliariai judėti svarbu. Galiu visą sarašą pateikti punktų apie sporto naudą, tačiau net visa tai žinodama, būdavo, praleidžiu visą savaitę ar net daugiau neatradusi laiko planuotai treniruotei.

Viskas pasikeitė kai padariau mažą pakeitimą. 


Planuodama savo darbus, darbo kalendoriaus puslapį visada dalinu į dvi dalis. Kairėje pusėje surašau tos dienos darbinius reikalus. Dešinėje – įvairius namų ir asmeninius, tokius kaip paskambinti dėl Izabelės būrelio, nuvažiuoti apsipirkti maisto ir pan. Sportas visada atsidurdavo dešinėje lapo pusėje. Nenuostabu, kad taip sunkiai jam rasdavau laiko! Juk kairėje lapo pusėje buvo surašyti tikrai svarbūs – darbo reikalai, o dešinėje tie, kurie blogiausiu atveju gali kokią dienelę ir palaukti. Kaip žinia Mes visada randame laiko tam, kas mums svarbu”. O tą svarbumo etiketę vienam ir kitam dakykui užkabiname patys.

Vienas iš blogiausių jausmų – kai nesilaikai sau duoto žodžio. Taip ir aš vis pagrauždavau save, kad kaip čia taip ir vėl nesugebėjau rasti laiko pasportuoti. Bet gi aš turiu rimtą pasiteisinimą – esu tokia užimta! Aš tiek turiu darbų! Šioje vietoje priminsiu dar vieną tiesą: „Laiko savaime neatsiranda, mes jį patys susiplanuojame“. Taigi nusprendžiau su savimi išbandyti mažą psichologinį triuką. Pradėjau sportą rašytis kairėje darbo kalendoriaus lapo pusėje. Nuo to momento treniruotė buvo ne tai, ką gerai būtų padaryti turint atliekamo laiko, o tai, ką aš tiesiog privalau padaryti ir taškas. Kitaip tariant, fizinė veikla atsidūrė svarbių darbų pusėje, pačioje jų sąrašo viršūnėje. Gerai pagalvojus, kodėl visos kitos pareigos mums turėtų būti svarbesnės nei rūpinimasis savimi (judėjimą laikau efektyviu rūpinimosi savimi būdu)?

Šis, rodos, toks mažas pokytis davė apčiuopiamą rezultatą – aš tikrai beveik niekada nepraleidžiu numatytos treniruotės. Net jei tą dieną įvyksta kažkas visiškai netikėto ir nenumatyto dėl ko man reikia atidėti sportą, aš būtinai kitą dieną tai kompensuosiu, ir be jokių diskusijų. Judėjimas man staiga tapo vienu būtinų svarbių darbų, kuriuos turiu tą dieną atlikti. Ir jokių „tingiu“, „nenoriu“ ar „yra svarbesnių“ reikalų.

Ir Tu vis neatrandi laiko reguliariai pajudėti? Vadinasi Tau tai bent kol kas nėra svarbu. Kodėl savo įtemptoje dienotvarkėje randi laiko vizitui pas stomatologę ir net nesvarstai ar vežti vaiką į būrelį? Atsakymas labai paprastas – tau šie darbai atrodo tikrai svarbūs. Paversk reguliarų judėjimą svarbiu reikalu ir visada jam rasi laiko. Sakydama, kad visada atrandu laiko sportuoti, nekalbu apie ekstremalias situacijas, kai negali to padaryti (kaip ir beje kitų svarbių darbų), nes reikia pasirūpinti sergančiu vaiku ar gelbėti į nelaimę patekusį artimąjį. Bet visiems aišku, kad tokių situacijų nepasitaiko dažnai.

Ir dar: dalykai mums tampa svarbūs tada, kai mes aiškiai žinome kokią naudą jie mums teikia arba kas gresia, jei jų nedarysime. Grįžtant prie vaiko vežimo į būrelį, tam visada randi laiko, nes matai vertę – savo atžalos lavinimą. Pas stomatologą randi laiko nuvažiuoti, nes žinai kas gresia jei to nepadarysi – dar labiau sugedęs, skaudantis dantis, kurį uždelsus gal net reikės ištraukti. Lygiai taip ir su sportu. Kad jis pavirstų svarbiu reikalu Tavo gyvenime, privalai žinoti kokią naudą jis teikia. Tirpstantys kilogramai – tai tik menkutis atlygis už pasirinkimą gyventi aktyviau. Žemiau pateikiu daugiau priežasčių, kodėl turėtumei reguliarią fizinę veiklą įtraukti į savo kasdienybę:

  • Moksliškai įrodyta, kad aktyvi fizinė veikla padeda efektyviai kovoti su stresu. Stresinių situacijų šiuolaikinio žmogaus gyvenime tikrai netrūksta. Reguliari fizinė veikla ne tik padeda įveikti esamą stresą. Ji sumažina streso atsiradimą apskritai. Tai padės išvengti situacijų, kai esi linkusi valgyti būdama stresinės būsenos.

  • Aktyviai judant, mūsų smegenys gamina laimės hormonus endorfinus, todėl reguliariai sportuojantis žmogus pasižymi geresne nuotaika ir optimistiškesniu požiūriu į gyvenimą. Gera savijata yra viena iš lemiamų sąlygų sėkmingam sulieknėjimui.

  • Reguliari fizinė veikla padės turėti gražesnį ir sveikesnį kūną. Įrodyta, kad reguliariai sportuojantys, labiau pasitiki savimi ir pasižymi aukštesne saviverte.

  • Reguliari mankšta padeda apsisaugoti nuo per aukšto kraujo spaudimo, kuris gali sukelti gyvybei pavojingas širdies ligas.

  • Reguliari fizinė veikla padidina gerojo ir sumažina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Per didelis blogojo cholesterolio kiekis siaurina kraujagysles, taip kraujo tekėjimas į smegenis ir širdį sulėtėja. Dėl šios proežasties padidėja širdies smūgio ir net infarkto rizika.

  • Sportas padeda užkirsti kelią kai kurioms vėžio rūšims ir apsisaugoti nuo antrojo tipo cukrinio diabeto.

  • Reguliariai sportuodama, Tu būsi linkusi sveikiau maitintis. Po sėkmingos treniruotės visai nesinori prisikirsti nesveiko maisto. Atvirkščiai, norisi užtvirtinti įdėtas pastangas protingiau renkantis maistą.

  • Sportuojant, mūsų kūnas išskiria daugiau energijos. Mes jaučiamės energingos dar gerokai po treniruotės.

  • Sportas stabdo senėjimo procesus. Nors yra teigiančių, kad sportuojantys atrodo vyresni, tai labiau galioja profesionaliems sportininkams, priverstiems atlaikyti milžiniškus fizinius krūvius. Atkreipk dėmesį į savo sportiškus pažįstamus, kurie tiesiog aktyviai gyvena ir bent 3 kartus per savaitę tikslingai pajuda. Jie atrodo 5-10 metų jauniau, už neaktyvius bendraamžius. Be to, jaunesnė yra ne tik jų išorė. Aktyviai gyvenančių smegenys sensta daug lėčiau ir jie ilgiau džiaugiasi gera atminti bei dėmesio koncentracija.

  • Reguliari fizinė veikla stiprina imuninę sistemą. Sportuojantys serga daug rečiau už propaguojančius sėslų gyvenimo būdą.

  • Reguliari manšta gerina miego kokybę. Gilus ir kokybiškas miegas turi lemiamos reikšmės mūsų nuotaikai ir darbingumui.

  • Reguliari fizinė veikla gerina protinę veiklą. Tyrimais įrodyta, kad reguliariai sportuojantys pasižymi geresne atmintimi, greitesne reakcija ir geriau išlaiko dėmesį.

  • Ir, žinoma, reguliari fizinė veikla padeda efektyviau lieknėti.

Ne veltui išvardijau tiek daug galimų priežasčių, kodėl būtina atrasti laiko reguliariai fizinei veiklai. Mes visi esame skirtingi ir mus motyvuoja skirtingi dalykai. Vieniems svarbu, kad aktyviai judant tirpsta kilogramai ir stiprėja imuninė sistema. Kitiems – kad fizinis judėjimas stabdo senėjimo procesus ir gerina gyvenimo kokybę. Tikiu, kad šiame ilgame sąraše yra ne vienas punktas, kuris Tave motyvuos paversti sportą svarbiu reikalu.

Linkiu mylėti savo kūną tiek, kad atrastum laiko tam, kas tikrai būtina jo pilnavertei sveikatai, o judėjimas tikrai yra vienas tokių dalykų.

Komentaruose pasidalink sava patirtimi, kas Tau padeda įvairių veiklų kupinoje dienotvarkėje atrasti laiko reguliariam pajudėjimui. Ačiū!

Jei jauti, kad vienai lieknėti per sunku, registruokis NEMOKAMAI pažintinei sesijai Skype. Tai padaryti gali čia

Sėkmės ir iki kito karto!

Su meile,
Ieva

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.