4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Nori sulieknėti visam laikui? Privalai pagerinti šiuos dvejus santykius

Dar prieš pradėdama dirbti su būsimomis asmeninių konsultacijų klientėmis, dažnai joms sakau: kad padėčiau Jums įveikti emocinį valgymą ir sulieknėti, kartu dirbsime dviem kryptimis – keisime Jūsų santykį su maistu (šitas daugeliui kaip ir aišku) ir būtinai keisim Jūsų santykį su savim ir savo kūnu.

 

Pakalbėkime šiek tiek daugiau apie šiuos dvejus, be galo svarbius santykius, nuo kurių labai stipriai priklauso jūsų lieknėjimo sėkmė.

 

Jūsų santykiai su maistu.

Jeigu atidžiau pažiūrėsite į savo mitybos įpročius, pastebėsite, kad esate sukūrusios tikrų tikriausius santykius su maistu. Jūs maisto nekenčiate, nors negalite jam atsispirti. Valgote dėl neiškių priežasčių, o pradėjusios niekaip negalite sustoti. Jūs maisto net bijote, nes jis juk storina. Šiuose sudėtinguose santykiuose labai dažnai dominuoja nusivylimo savimi ir kaltės jausmas.
Įsivaizduokite, kad jūs tokius santykius turite su draugu. Ar jaustumėtės laimingos? Jeigu esate sveiko proto, greičiausiai net neužmegstumėte tokių santykių. O jei toks bendravimas tęstųsi, nuolat jaustumėtės nelaimingos. Ne nuostabu, kad nerandat dvasios ramybės, kai kasdien esat tokiuose santykiuose su maistu. Juk valgote kasdien. Maistas savarbus jūsų išgyvenimui.

Ir santykius su juo galima turėti pačius nuostabiausius. Tokius, kur vyrauja ramybė, kur baimei ar priklausomybei nėra vietos. Kur saikas – natūralus dalykas. Kur jautiesi laisva. Kai nekyla noras valgyti tam, kad užpildyti vidinę tuštumą, kai pradėjus lengva sustoti. Ir tai tikrai įmanoma. Tai sakau drąsiai, nes mano pačios toksiški santykiai su maistu pavirto į sveiku protu paremtą ryšį.
Drąsiai sakau: kol nepradėsite keisti savo santykių su maistu, sulieknėti bus labai sunku, o jei tai ir pavyks padaryti valios pastangomis, lieknas kūnas nedžiugins, nes vistiek gyvensite nuolatinėje įtampoje.

Pirmas žingsnis, kad pradėti keisti savo santykius su maistu – atsisakyti draudimų ir išmokti saikingai mėgautis VISOKIU maistu. Gerai pagalvokite ir pabandykite prisiminti, nuo ko prasidėjo jūsų destruktyvūs santykiai su maistu. Jeigu ne nuo vaikystės, labai didelė tikimybė, kad tai prasidėjo tada, kai sugalvojote, kad norite sulieknėti ir ėmėtės laikytis savo pirmosios dietos. Griežtos dietos paprastai mums aiškiai pasako kada, kiek ir ko galima valgyti. Jų laikydamosis dažnu atveju jautčiame įtampą, kenčiame alkį, daugybę kartų su savimi deramės, kad tik nepaslįsti ir nesuvalgyti draudžiamo maisto, ar nevalgyti daugiau nei liepia dieta. Net nepajuntame, kaip tai iškreipia mūsų santykį su maistu. Mes pradedame maniakiškai norėti tam tikrų draužiamų produktų ir kadangi dietos visą gyvenimą nesilaikysi, jai pasibaigus, jaučiame, kaip negalime sustoti valgyti buvusio draudžiamo maisto. Jūs pavargote visą tą laiką jausti įtampą ir būti griežtuose rėmuose, vos iš jų ištrūkstate, puolate valgyti ir negalite sustoti. Gerai jei užtenka sąmoningumo suvokti, jog problema ne aš ir mano valios trūkumas. Gerai jei suvokiame, kad toks lieknėjimo būdas, kai jauti alkį ir įtampą, nėra tinkamas ir daugiau prie jo negrįžti. Tačiau jei po prisivalgymo grauži save, kaltini save valios trūkumu ir žadi sau vėl susiimti, įsisuki į uždarą ratą, kai po kurio laiko jau nelabai ir žinai kaip iš jo ištrūkti.
Neretai pakanka vienos vienintelės dietos, kad santykis su maistu taptų iškreiptas ir mes daugiau nemokėtum valgyti kaip iki tol. Galėčiau papasakoti daugybę savo klienčių istorijų, kai būtent taip ir nutiko. Aš pati, beje, ne išimtis.

Kaip ir minėjau aukščiau, pirmas žingsnis, kad atkurti sveikus santykius su maistu – išmokti maitintis be draudimų, tačiau saikingai. O tai yra procesas, kuris vienoms užtrunka ilgiau, kitoms trumpiau. Valgyti saikingai visą maistą, yra tik vienas iš dalykų, kurių mokysimės mano sukurtos internetinės video programos metu. Bet apie tai šiek tiek vėliau.


Jūsų santykiai su savimi ir savo kūnu.

Jei žiūrite į veidrodį ir jaučiatės nevykėlėmis, storomis bevalėmis, nesugebančiomis suvaldyti savo apetito, nekenčiate savo kūno ir pačių savęs, kad sulieknėtumėte visam laikui, jums būtina keisti santykį su savim ir savo kūnu. Ypatingai su savo kūnu, nes jam daugiausia tenka neapykantos strėlių, kai ir vėl neįlendame į norimo dydžio džinsus ar „tą“ suknelę, kai užlipusios ant svarstyklių matome didesnius nei norėtume skaičius ar kai per atostogas gėdijamės pasirodyti su maudymosi kostiumėliu.

Kaip ir kalbėdama apie santykius su maistu, taip ir dabar noriu pateikti tą patį pavyzdį: palyginkime savo kūną su geru draugu. Kaip manote ar ilgai su mumis tvertų net ir pats ištikimiausias draugas, jeigu jį nuolat kritikuotume, gal net nekęstume? Ar norite bendrauti su žmogumi, iš kurio savo adresu girdite tik neigiamus epitetus? Turbūt bėgate nuo jo kuo toliau. Taip ir su jūsų nuostabiu kūnu. Tiesa, jis nuo mūsų, kaip ir mes nuo jo niekur pabėgti negali. Atvirkščiai. Jis ištikimai mums tarnauja tiek metų, kiek esame gyvos.
Ir aš daug metų naiviai tikėjau, kad kai sulieknėsiu, tada ir mano santykis su kūnu pasikeis, deja taip neatsitiko. Pasiekus norimą svorį, nepasitenkinimas savimi niekur nedingo ir net nepajutau, kaip ataugau sunkiai numestus kilogramus. Todėl po eilinio tokio svorio ataugimo, supratau, kad lieknėju ne nuo to galo. Privalau jau dabar susidraugauti su savo kūnu, nes kovodama su juo tik trypčioju vienoje vietoje.

Internetinės video programos metu mes kaip tik ir mokysimės tai daryti ir jūs pamatysite, kaip geri santykiai su savo kūnu, yra vienas tiesiausių kelių į sulieknėjimą visam laikui. Juk mums nesinori skriausti to, ką mėgstame ir su kuo draugiškai sutariame? Taip vis mažiau kils noras užkrauti savo kūną dideliais nesveiko maisto kiekiais, negatyviom mintim ir emocijom. Nors programos metu pozityvių santykių su savo kūnu kūrimui skirsime nemažai laiko, pirmą žingsį galite žengti jau dabar.

PRATIMAS: dėkingumo laiškas savo kūnui

Sakoma, kad tuo pačiu metu jaustis dėkingu ir nelaimingu yra neįmanoma. Šį posakį būtų galima pritaikyti ir savo kūnui. Tuo metu, kai jaučiamės dėkingos už tai, kad jį turime ir už tai, ką jis dėl mūsų daro, negalime jo nekęsti. Tiesiog vienu metu negalime išgyventi šių vienas kitam prieštaraujančių jausmų.
Ar kada susimąstėte koks stebuklas yra Jūsų kūnas? Jeigu esate įpratusios matyti savo kūną tik kaip neapykantos objektą, ko gero nė nesusimąstėte kiek daug jis kiekvieną dieną daro dėl Jūsų. Kiekvieną dieną, minutę ir sekundę Jūsų kūne vyksta daugybė įvairių procesų. Jūs jų tarsi nepastebite, nes jie vyksta automatiškai Jums apie juos sąmoningai negalvojant. Jūs kvėpuojate, plaka Jūsų širdis, dirba smegenys ir kiti vidaus organai. Tačiau Jūs taip esate susikoncentravusios į savo kilogramus, kad ignoruojate šį kasdieninį Jūsų kūno darbą. Šiandien pat nuspręskite, kad pradėsite į savo kūną žiūrėti, kaip į stebuklą. Kasdien jauskite dėkingumą už tai, kad jį turite ir už tai, kaip tobulai jis veikia. Juk jeigu jo veikla pradėtų strigti, Jūs pradėtumėte sirgti.
Juodu ant balto surašykite visus dalykus, už kuriuos esate dėkingos savo kūnui. Neužtenka parašyti, kad esate dėkingos už tai, kad turite rankas. Kad pratimas duotų reikiamą efektą, leiskitės į smulkmenas ir užrašykite ką galite nuveikti su savo rankomis. Kad galite apkabinti savo vaiką, vyrą, kitus artimuosius, kiek įvairių dalykų galite nuveikti dėl to, kad turite abi rankas. Ar kada susimąstėte, kiek dalykų negalėtumėte daryti, jei neturėtumėte savo rankų? O ką galite nuveikti dėl to, kad turite abi kojas? Dėka jų galite eiti, bėgti, šokti, kopti į kalnus. Ar susimąstėte kiek netektumėte jei prarastumėte, pavyzdžiui, savo uoslę? Ką galėtumėte atiduoti už tai, kad galėtumėte pajausti savo kūdikio, vasaros lietaus ar jūros kvapą? Taip galite galvoti apie kiekvieną savo kūno dalį ir organą. Padėkokite jiems už tai, ką jie dėl Jūsų kiekvieną dieną daro. Padėkite sau sukurti teigiamus ir meile paremtus santykius su savo kūnu.

Taigi, pradėkite. Savo mylimam kūnui esu dėkinga už: ……………………………………………

Pažadu, kad jei nuoširdžiai atliksite pratimą, jausite daug daugiau teigiamų emocijų savo kūnui, pajusite kaip bunda noras ne jam kenkti, o juo rūpintis. Ir drąsiai sakau, kad rūpinimasis savo kūnu yar tiesiausias kelias į sulieknėjimą ir puikią savijautą.

Tikiuosi, kad man pavyko jums atskleisti kodėl geri santykiai su maistu ir su savimi bei savo kūnu yra tokie svarbūs norint pagaliau sulieknėti. Jau šiandien ženkite pirmuosius žingsnius, kad juos pagerinti. Sėkmės!

Su meile,
Ieva ♥

Tekste porą kartų paminėjau mano šviežiai sukurtą internetinę video programą, kuri prasidės jau vasario 13 d. Užsiregistruoti į ją galima tik iki vasario 11 d. vidurnakčio Lietuvos laiku. Tad laiko lieka visai nedaug. Jei kenčiate nuo emocinio valgymo, jaučiate begalinį nusivylimą savimi, kad vis nelieknėjate, jaučiatės bejėgės prieš nevaldomą apetitą ir norite visa tai pakeisti, labai kviečiu prisijungti prie programos ir šaunios bendraminčių draugijos. Daugiau informacijos rasite čia. Jei kiltų klausimų, drąsiai rašykite man į info@lieknejupaskutinikarta.lt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.