fbpx
 

Išmokite užkirsti kelią persivalgymams

18 sausio, 2012by Ieva
Sveiki, mielieji! Su žiema visus! Kiek žinau Lietuvoje jau džiaugiatės tikru sniegu ir šaltuku. Nors Anglijoje šią žiemą dar nebuvo sniego, oras dar iki šiandien labai priminė švelnią žiemą. Ryte visos mašinos buvo apšarmoję, o mūsų sodo žolė gražiai balta. Vakar, kad lengviau pabusčiau ir susigrąžinčiau darbinę nuotaiką po nuostabaus savaitgalio, basa patrypčiojau ant tos šaltos žolės. Rekomenduoju visiems vietoj rytinės kavos:) Šiandien vėl galim sugrįžti į realybę ir stebėti, kaip į langą barbena lietus…
Praėjusį kartą rašiau apie tai, kaip elgtis persivalgius ir kaip neleisti persivalgymui įsisiautėti ir užsitęsti.
Tačiau ką daryti, kad tais patarimais reikėtų pasinaudoti kuo rečiau? Kaip užtikrinti, kad persivalgymų mūsų gyvenime nebeliktų arba, kad jų būtų kuo mažiau?
Norint to pasiekti svarbu žinoti, kas mus skatina nukrypti nuo pasirinktos lieknėjimo programos ir pasiduoti pagundoms. Visi žinome, kad persivalgti nėra sveika, tačiau tai daug blogiau veikia mūsų emocinę būseną, negu skrandį. Persivalgymas dažnai sužlugdo net pačius geriausius ketinimus pagaliau sulieknėti. Po jo dažnai sunku sugrąžinti save į vėžias ir toliau sėkmingai lieknėti.
Žemiau pateikiu pagrindines priežastis, kurios gali skatinti persivalgymą. Jas perskaitę žinosite, ko turėtumėte vengti, kad užkirti kelią nekontroliuojamam valgymui. 
  • Griežta dieta. Tai viena pagrindinių priežasčių, kodėl persivalgome. Nuolatinis alkio jausmas, griežtas maisto produktų ribojimas ir griežtos taisyklės natūraliai priveda prie persivalgymo. Tai tas pats, kas iki begalybės tempti gumą. Kad ir kokia tvirta ji būtų, kažkuriuo momentu nutrūks. Kad ir kokia geležine valia galite pasigirti, griežtų apribojimų negalėsite laikytis visą laiką. Jie kelia įtampą. Jaučiamės nuskriausti, tarsi turėtume atsisakyti kažko malonaus ir gero. Kažkuriuo momentu įtampos nebegalime atlaikyti ir, susidarius palankioms sąlygoms (pavyzdžiui patekus į vakarėlį su gausiomis vaišėmis) nutrūkstame. Tuomet jau nebejaučiame nei maisto skonio, nei galime kontroliuoti jo suvalgomą kiekį. Kai pagaliau išlipame iš šios maisto siurbimo į save transo būsenos, būname stipriai padauginę. Apie emocinę savijautą jau nė nekalbu. Kaltės jausmas, pilnumas iki blogumo ir bejėgiškumo jausmas.
    Todėl labai svarbu visam laikui pamiršti dietas ir pasirikti tokį lieknėjimo būdą, kuris padėtų išugdyti tinkamus įpročius visam likusiam gyvenimui.
  • Dideli tarpai tarp valgymų. Jeigu per paskutinį valgymą valgėme saikingai, natūralų alkio jausmą turėtume pradėti jausti po 3-4 valandų. Ignoruojant šį organizmo prašymą papildyti atsargas, dar po valandos ar dviejų atsiranda išbadėjimas. Dideli tarpai tarp valgymų ne tik verčia peralkti, bet ir lemia cukraus lygio kraujyje svyravimus. Pagaliau prisėdus prie stalo, labai lengva prarasti savikontrolę, kai jau nebežinai kada sustoti.
    Jokiais būdais neleiskite sau pasiekti peralkimo būsenos. Jeigu Jūsų dienotvarkė tokia, kad tarp pagrindinių valgymų gaunasi ilgos pertraukos, būtinai apsirūpinkite sveikais užkandžiais, kad išvengtumėte nekontroliuojamo alkio.
  • Netinkamo maisto vartojimas. Jau žinoma, kad vienoks maistas leidžia labiau kontroliuoti suvalgomo maisto kiekius, negu kitoks. Gausus saldumynų bei baltų miltų gaminių vartojimas išbalansuoja cukraus lygį kraujyje, o tai skatina persivalgymo priepuolius. Taip pat valgant saldų maistą, lėčiau ateina sotumo jausmas ir tęsiasi jis trumpiau.
    Nebūtina visiškai atsisalkyti šių produktų. Užtenka sumažinti jų kiekį, valgyti rečiau ir derinti su sveikesniu maistu.
  • Netinkami įpročiai. Žmonės, kurie linkę persivalgyti, dažnai persivalgo tuo pačiu paros metu ar įtakojami tų pačių aplinkybių. Galbūt Jūs visada linkę persivalgyti vakare, kai žiūrite televizorių. O gal per draugų susibūrimus, kai yra daug maisto. Stebėkite save. Jeigu užvaldys nekontrolouojamas noras valgyti, būtinai išanalizuokite situaciją, kuri tai paskatino. Geriausia ją aprašykite. Tai darykite kiekvieną kartą, kai taip atsitiks. Garantuoju, kad po kiek laiko pastebėsite pasikartojančius dėsningumus. Tada beliks sukurti strategiją, kad tokiem įvykiams užkirsti kelią.
  • Fizinės veiklos trūkumas. Pasyvus gyvenimo būdas yra dažnas persivalgymo palydovas. Persivalgyti yra linkę dažnai neigiamas emocijas išgyvenantys žmonės. Fizinės veiklos trūkumas ir apatija, silpnina motyvaciją, didina nepasitenkinimo jausmą. Moksliškai įrodyta, kad reguliari fizinė veikla padeda smegenyse gamintis laimės hormonams. Gera savijauta yra viena esminių sąlygų norint sėkmingai lieknėti ir išvengti noro prisikimšti. Atraskite Jums patinkantį judėjimo būdą ir paverskite jį savo gyvenimo dalimi. Šalia to, atraskite užsiėmimus, kurie Jums teiktų kuo daugiau teigiamų emocijų ir padėtų gerai jaustis.
Dabar jau žinote, ko turėtumėte vengti, kad užkirsti kelią persivalgymo priepuoliams, kurie trukdo sėkmingam lieknėjimui. Man užtruko daug laiko, kol tai atradau ir išsiaiškinau. Galiu užtikrinti, kad tai kuo puikiausiai veikia! Negaiškite laiko, nekartokite tų pačių klaidų. Iš mano pateikto sąrašo išsirinkite tai, kas Jūsų manymu būdinga Jums ir imkitės veiksmų.

Jeigu Jums ši informacija pasirodė įdomi ir naudinga, prisijunkite prie mano grupės Facebook’e ir pirmi sužinokite apie būsimus blogo įrašus ir kitas šviežiausias naujienas. 

Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.

Ieva