4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Kaip mėgautis vasara, kad nuotaikos negadintų augantys kilogramai

 

Paprastai ilgi ir tamsūs žiemos vakarai siejasi su nuoboduliu, niūria nuotaika, ilgais vakarais prie televizoriaus ką nors kramtant ir augančiais kilogramais. Štai vasarą viskas atvirkščiai! Juk kai šilčiau, natūraliai valgyti norime mažiau ir labiau traukia prie lengvesnio maisto. Taip pat ir judėti sąlygos kuo puikiausios. Gaivaus vasaros ryto parke neatstos net prabangiausios sporto salės.

Tačiau kodėl būtent vasarą priaugame nereikalingų kilogramų? Aš pati visada būdavau iš tų, kurie kilogramus augina būtent vasarą. O štai atėjus rudeniui, susiimdavau ir vėl pradėdavau eilinę svorio metimo seriją. Pamenu, kai jau gilų rudenį po truputį buvo pradėję matytis mano pastangų rezultatai, kolega juokais paklausė: kaip čia taip yra, kad tu lieknėji prieš žiemą? Juk visi paprastai tai daro prieš vasarą!
Ir tikrai, kodėl? Kodėl metų laiku, kai, rodos, turėtum tik mėgautis geru oru, nuotaiką gadina augantys kilogramai? Pusė vasaros džiaugsmo kaip nebūta…
Greičiausiai taip yra todėl, kad vasara – atostogų metas, o atostogos mums dažnai asociuojasi su visokeriopiu atsipalaidavimu. Daugeliui tai ne tik laisvas laikas nuo darbų, bet ir nuo įprasto mitybos režimo. Deja, dažnai ir pajudėti aktyviau per atostogas pamirštame, ypač jeigu renkamės pasyvų poilsį ant pajūrio smėlio.
Tikiuosi aš dar nevėluoju su savo patarimais ir jums pavyks šią vasarą praleisti kitaip – besimėgaujant geru oru, maistu ir, svarbiausia, nepriaugant nė vieno papildomo kilogramo.
Taigi, kas mums kiša koją vasarą? Kodėl esame labiau linkę priaugti svorio būtent šiltuoju metų laiku? Štai keletas patarimų, kurie turėtų padėti to išvengti:
  • Stebėkite suvartojamo alkoholio kiekį.
Šiltas vasaros vakaras jaukioje lauko kavinėje ar savoje terasoje. Taip ir traukia atsipalaiduoti su taure rankoje. Arba karšą dieną gaivintis šaltu alumi ar kokteiliu. Labai svarbu prisiminti, kad alkoholis – viena iš didžiausių blogybių lieknėjant. Jis suteikia papildomas kalorijas, tuo pačiu žadina apetitą, tad tų kalorijų suvartojame dar daugiau. Taip pat labai silpnina savikontrolę. Lengvai apsvaigę pamirštame sau duotus pažadus, o ir galimybė priaugti svorio tuo momentu neatrodo toks didelis blogis.
Jeigu jums svarbu išlaikyti dailias linijas, stenkitės riboti alkoholio suvartojimą. Jeigu dalyvaujate vakarėlyje, tegul kas antra taurė būna gėlo vandens. Taip ne taip greitai apsvaigsite ir labiau kontroliuosite padėtį. Jeigu tik įmanoma, lieknėjant alkoholio patarčiau visiškai atsisakyti.
  • Šašlykai, kepsniai, dešrelės ir kiti skanumynai.
Tai dar viena priežastis, dėl kurios vasarą esame linkę priaugti svorio. Didžiausias blogis yra ne pats ant žarijų keptas maistas, o tai, kas šalia jo. Tai ir vėl tas pats alkoholis, dėl kurio suvalgome daugiau nei turėtume. Taip pat dažni kepsnelių palydovai įvairūs traškučiai, sūdyti riešutai ir kiti kaloringi užkandžiai, kurie neturi jokios maistinės vertės, o tik teikia papildomas kalorijas. Labai dažnai mes jų jau net nenorime. Skrandis juk jau būna pilnas nuo pagrindinio patiekalo, tačiau ranka tiesiasi vien todėl, kad jie ten tiesiog yra. Gal dar būtų ir nieko tokio, jeigu tokie pasilinksminimai būtų retenybė. Tačiau vasarą taip leidžiame sau atsipalaiduoti gana dažnai. Jokiais būdais nereikėtų vengti pasibuvimų su draugais gamtoje, tačiau nebūtina kimšti visko, ką mato akys. Šalia kepsnio ar šašlykų, prisidėkite kalną šviežių daržovių, kurių vasarą tikrai netrūksta, taip greičiau pasisotinsite, o ir mėgstamo maisto nereikės atsisakyti. Žinoma, stebėkite suvartojamo alkoholio kiekius.
  • Gerti daug vandens.
Esant šiltam orui, daug labiau prakaituojame ir gerti norime labiau nei įprastai. Visada su savimi turėkite paprasčiausio vandens. Jeigu ištroškę neturėsite ko atsigerti, labiau tikėtina, kad nusipirksite kokį saldų gazuotą gėrimą. Jis ne tik nenumalšins troškulio. Atvirkščiai, dar labiau jį sukels, sužadins apetitą ir privers šoktelti cukraus lygį kraujyje. Taip pat vandens trūkumas žadina apetitą. Įrodyta, kad mūsų organizmas alkį labai dažnai painioja su troškuliu. Taigi, esame linkę pulti prie maisto, nors dar visai nejaučiame natūralaus alkio ir būtų užtekę tik atsigerti stiklinę vandens. Nenuvertinkite vandens reikšmės, jis iš tiesų labai svarbus norint tiek sulieknėti, tiek išlaikyti pasiektą rezultatą.
  • Ledai ledai ledai.
Prisipažinsiu, jie buvo mano nuodėmė numeris vienas. Dažnai ledų karštomis vasaros dienomis suvalgome tikrai daugiau nei reikėtų. Taip gali atsitikti ir dėl vandens trūkumo. Esame ištroškę, norisi atsigaivinti, vandens neturime, o čia, kaip tyčia, ledų vežimėlis! Kokia maloni staigmena! Suvalgome vieną porciją, bet troškulys, aišku dar yra. Ilgai su savimi nesiderėję nusiperkame dar vieną. Jeigu ir jūs esate linkę padauginti ledų, turite gražiuoju su savimi susitarti. Kitaip nespėsite pastebėti, kaip reikės didesnio dydžio suknelės. Jų tikrai nereikia atsisakyti, tačiau nebūtina valgyti kasdien ir dar po kelias porcijas. Man iki šiol ledai yra bene skaniausias desertas, tačiau norėdama visiems laikams pamiršti, ką reiškia nuolat priaugti svorio, turėjau išmokti protingai jais mėgautis. Ledus kiekvieną dieną kuo puikiausiai pakeičia šviežios šaltos uogos su natūraliu jogurtu ir trupučiu medaus. Ir sveika ir skanu. Na o mėgstama porcija galima pasimėgauti ir kartą ar du per savaitę.
  • Išlaikyti fizinį aktyvumą.
Tai sunkiausia daryti tiems, kurie įpratę sportuoti sporto klube. Vasaromis ten keliauti visai nesinori. Ir kas norėtų užsidaryti tvankioje patalpoje, kai toks puikus oras lauke! Tačiau reguliariai judėti – būtina! Atraskite mėgstamų užsiėmimų lauke. Bėgiokite, vaikščiokite, važinėkite dviračiais, plaukiokite, žaiskite su savo vaikais. Reguliarus judėjimas labai padeda išlaikyti savikontrolę. Viskas veikia viską. Jeigu atsipalaiduojame vienoje savo gyvenimo srityje, nukenčia ir kitos. Ir atvirkščiai, jeigu laikomės plano vienoje – tai įtakoja ir kitas sritis. Taip yra ir su sportu. Jeigu reguliariai judame, esame labiau linkę sveikiau ir saikingiau maitintis ir per daug neatsipalaiduoti. Ir atvirkščiai – jeigu užleisime sportą, lengviau susigundysime papildomu kąsniu ar dar viena taure gėrimo.
Visada sau priminkite, kad rūpintis tuo, ką dedame į burną, tikrai nereiškia prarasti atostogų džiaugsmą. Atvirkščiai, daug geriau jausimės suvokę, kad mokame džiaugtis vasaros malonumais ir nepriaugdami papildomų kilogramų. Tereikia visur ir visada jausti saiką bei maisto ir gėrimų nepaversti vieninteliu malonumų šaltiniu.
Nuostabios, turiningos ir saikingos jums vasaros!
Posted in Sąmoningas lieknėjimas | Komentarai įrašui Kaip mėgautis vasara, kad nuotaikos negadintų augantys kilogramai yra išjungti

Comments are closed.

Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.