fbpx
 

Savybės ir įgūdžiai, kurie būtini, kad pasiektume savo norimą svorį

17 balandžio, 2013by Ieva

Sveikos, mielosios, ar būna taip, kad stebite savo sulieknėjusias drauges ir klausiate savęs: kaip joms tai pavyko?!! Man pačiai ne kartą kilo toks klausimas, kai vis nesėkmingai kovojau su vėjo malūnais – savo nereikalingais kilogramais.
Aš atradau, kad norint sulieknėti yra labai svarbūs du dalykai: pirmas – begalinis noras ir žinojimas, kodėl man taip svarbu pagaliau sulieknėti. Tačiau net didžiausias noras nepadės, jei griebsimės netinkamo lieknėjimo būdo. Taigi antras be galo svarbus dalykas sėkmingam sulieknėjimui: tinkamas lieknėjimo būdas. Tačiau be labai stipraus ir aiškaus „kodėl“ bei tinkamo lieknėjimo būdo, yra svarbu dar kai kas. Norėdami sulieknėti mes privalome turėti tam tikrus įgūdžius ir savybes, kurie mums padėtų tą tikslą pasiekti. Lieknėjimo sėkmė nelabai kuo skiriasi nuo kitų gyvenimo sričių.
Todėl tiek siekiant kitų svarbių tikslų savo gyvenime, tiek norint pasiekti savo norimą svorį, jums būtinai reikės:
  • Kantrybės.
Tiek norint parašyti knygą, tiek siekiant sulaukti sėkmės versle, tiek lieknėjant, mums labai svarbu turėti kantrybės. Taip kaip sėkmė neateina per vieną dieną, taip ir sulieknėti negalime žaibišku greičiu. Žinau, kaip norisi įlįsti į savo senus džinsus jau dabar, tačiau, deja, tai neįmanoma. Sveikai lieknėjant, svoris krenta lėtai. O ir kristi greitai jis tiesiog negali. Nebent griebėtės super drastiškos dietos. Tačiau jau turbūt žinote, kad po to prarasti kilogramai tik dar greičiau sugrįžta.
Kiekvieną kartą, kai sielvartausite dėl neva per lėtai krentančio svorio, visada savęs paklauskite: kiek laiko man užtruko papildomą svorį užsiauginti? Paprastai nereikalingus kilogramus mes kaupiame metų metus, o atsikratyti jų norime vos ne per vieną dieną. Todėl kantrybė čia labai pravers. Ji būtina, kad nemestumėte visko pusiaukelėje. Nespauskite savęs ir nepasiduokite nevilčiai. Verčiau kantriai ir užsispyrusiai laikykitės savo lieknėjimo plano. Jūsų kantrybė tikrai atsipirks su kaupu!
  • Laiko planavimo.
Jeigu aš norėsiu pradėti savo verslą, laiko planavimo įgūdžiai man tikrai labai pravers. Man reikės labai gerai suplanuoti ir numatyti, kaip aš galiu atrasti laiko papildomai veiklai šalia savo pagrindinio darbo, šeimyninio gyvenimo ir kitų įsipareigojimų. Geri laiko planavimo įgūdžiai tikrai labai pravers ir lieknėjant. Juk norint ne tik numesti svorį, bet ir išlaikyti tvirtą kūną, jums būtinai reikės atrasti laiko reguliariai fizinei veiklai. Jeigu norite ne tik sulieknėti, bet ir išlaikyti pasiektą svorį, privalote sveiką mitybą paversti natūralia savo gyvenimo dalimi. Jei tarp jūsų mėgstamų patiekalų nė su žiburiu nerastum sveiko maisto, reikės paieškoti sveikų patiekalų receptų ir juos išbandyti. Tam taip pat reikės paskirti laiko. Paprastai viską spėja tie, kurie tinkamai paskirsto prioritetus ir nešvaisto laiko tam, kas neduoda jokių apčiuopiamų rezultatų. Jeigu jums tikrai svarbu sulieknėti visam laikui, esu tikra, kad nereikės ilgai svarstyti, kam paskirti valandą savo vakaro: eilinei televizijos laidai ar pabėgiojimui parke. Atidžiai peržiūrėkite savo dienotvarkę. Beveik visi savo dienoje rastume momentų, kai tik švaistome laiką, o vėliau nepagrįstai skundžiamės kaip labai jo neturime. Jeigu turite laiko eiliniam pasisėdėjimui prie kompiuterio ir niekaip jo nerandate sportui ar domėjimuisi sveika mityba, jūsų motyvai nėra stiprūs. Dar kartą gerai pagalvokite, kodėl jums taip svarbu pagaliau sulieknėti, ką jums tai duos. Esant tinkamai motyvacijai, labai lengva paskirstyti prioritetus.
  • Nuoseklumo.
Norint sulieknėti visam laikui, neužtenka sveikai maitintis ir sportuoti tik kartą per kelis mėnesius. Tai turime daryti reguliariai. Sulieknėjimas šiuo atveju niekuo nesiskiria nuo kitų tikslų. Norint ko nors pasiekti, privalome tai daryti nuosekliai ir kasdien žengti bent žingsnį link savo norimo tikslo. Viena didžiausių klaidų – prisivalgyti ir tinginiauti visus metus, o susiimti tik artėjant šiltajam sezonui. Kaip ir bet kokį svarbų darbą palikę paskutinei minutei imame stresuoti ir panikuoti, taip ir susiėmę lieknėti tik pavasarį, pradedame jausti įtampą, nes tampa akivaizdu: ir vėl nespėsime sulieknėti iki bikinio sezono.
Rūpinkitės savimi nuolat, kiekvieną dieną ir visam laikui pamiršite kas yra antsvoris. Nežiūrėkite į savo gyvenimo būdo pokyčius kaip į prievolę ar laikiną dalyką. Laikinumo jausmas rodo, kad anksčiau ar vėliau pasiduosite ir grįšite prie senųjų, antsvorį lėmusių įpročių.
Verčiau atraskite būdus mėgautis pokyčiais, pasirinkite patinkantį judėjimo būdą, atraskite skanų sveiką maistą ir pastebėsite, kad rūpintis savimi visą laiką yra ne tik lengva, bet ir labai smagu!
  • Tikėjimo.
Nežinau ar galima pakankamai pabrėžti tikėjimo svarbą sėkmingam sulieknėjimui. Įsivaizduokite, kad per svarbias varžybas susitiko du visiškai vienodo pajėgumo sportininkai. Tačiau vienas iš jų tikisi, kad laimės, o kitas tikisavo pergale. Jis net nesvarsto. Jis atėjo nugalėti! Manau, kad žinome koks bus varžybų rezultatas.
Jeigu pradėdami savo lieknėjimo kelionę galvosite, kad tik bandote ir tenoritepažiūrėti kas iš to išeis, greičiausiai suklupsite ties pirma kliūtimi. Greičiausiai neatsispirsite eilinei porcijai ledų ar gundančiam pyrago gabalui. Tačiau jeigu nuspręsite, kad dabar yra jūsų laikas sulieknėti kartą ir visiems laikams ir, kad jūs būtinai pasieksite savo norimą svorį ir jį tokį išlaikysite, tikrai taip ir bus. Kai mes esame tikri dėl savo tikslo, randame būdus ir priemones jį pasiekti. Tikėjimas – tai absoliutus žinojimas, kad aš galiu ir aš tikrai tai padarysiu. Su tokiu požiūriu, rezultatai tiesiog negali nuvilti.
  • Ryžtingumo.
Tai yra labai labai svarbi sąlyga, be kurios neįmanoma pasiekti sėkmės jokioj srity. Ryžtingumas ypač pravers situacijose, kai ne viskas einasi kaip per sviestą. Jeigu neugdysite savyjė šios savybės, mažai tikėtina, kad pasieksite savo tikslą.
Ne kartą teko susidurti su situacija, kai programos „Lieknėju Paskutinį Kartą!“ dalyvės, pradėję keisti savo įpročius susiduria su situacija, kai ne viskas iš karto pavyksta. Juk tai natūralu. Mums retai kada iš karto pavyksta tobulai atlikti dalykus, kuriuos darome pirmą kartą gyvenime. Ir kaip dažnai vos po poros savaičių nuo programos pradžios išgirstu: kažin ar kas iš to išeis… Man nelabai sekasi, greičiausiai ir vėl nepavyks…
Tokios frazės rodo, kad žmogus yra linkęs pasiduoti. Ar žinojote, kad patys sėkmingiausi žmonės yra tie, kurie yra patyrę daugiausia nesėkmių? Jeigu jie būtų pasidavę ties pirma kliūtimi, mes niekada nebūtume sužinoję apie jų svaiginančią sėkmę. Turbūt nesuskaičiuočiau kiek „atkritimų“ buvo mano kelyje į galutinį sulieknėjimą. Tačiau aš užsispyrusiai mokiausi iš savo klaidų ir ieškojau būdų, kaip daugiau jų nekartoti.
  • Gebėjimo džiaugtis gyvenimu.
Žinau, kad daugeliui gali kilti klausimas, ką bendro turi kilogramai ir gyvenimo džiaugsmas. Galiu drąsiai atsakyti, kad labai daug! Tikra tiesa, kad atsikračius antsvorio užauga sparnai, tačiau labai klystate jeigu manote, kad pasidžiaugsite gyvenimu tik sulieknėję. Jeigu to nemokėsite daryti jau dabar, to norimo svorio greičiausiai nė nepasieksite. Tie, kurie nuolat blogai jaučiasi, yra nepatenkinti savimi ir dažnai pasiduoda niūrioms mintims, daug labiau yra linkę „suvalgyti“ savo neigiamas emocijas ir sunkiau išlaiko motyvaciją, taip svarbią sėkmingam sulieknėjimui. Esu tikra, kad jau šiandien turite kuo pasidžiaugti. Prisiminkite visus tuos puikius dalykus ir mėgaukitės kiekviena diena jau dabar. Tik su tokiu požiūriu ne tik gyvenimas bus malonesnis, bet ir sėkmingiau judėsite link norimo svorio.
Dabar kai jau žinote ko dar reikia, kad sulieknėti, belieka pasirinkti tinkamą lieknėjimo būdą. Tokį, kuris nežada super greitų rezultatų ir skatina ne laikinai sau uždrausti tam tikrus dalykus, o padeda palaipsniui pakeisti gyvenimo būdą. Nežiūrėkite į lieknėjimą, kaip į sprintą. Tai greičiau maratonas. Kad pasiektume finišo tiesiąją, mums būtina kantrybė, laiko planavimo įgūdžiai, nuoseklumas, tikėjimas, ryžtingumas ir gebėjimas džiaugtis pačiu procesu, o ne tik pasiektu rezultatu.
Jeigu šiepatarimaijums pasirodė įdomūs ir naudingi, spauskite PATINKA, klauskite, komentuokite ir dalinkitės nuoroda su draugais.
Jeigu domitės lieknėjimo ir geros savijautos temomis, prisijunkite prie mano grupės Facebook’e ir pirmi sužinokite apie mano naujus blogo įrašus, kitas šviežiausias naujienas, gaukite dar daugiau naudingos informacijos ir sveikų patiekalų idėjų.

Ieva