4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Kaip sugrįžti į vėžes po vasaros atostogų?

tired womanPrieš porą dienų savo Facebook’o grupėje paklausiau ar dar kam nors be manęs aktualus šis klausimas. Sulaukusi teigiamos reakcijos, sėdau rašyti šio įrašo. Tiesa, buvo ir kitokių komentarų. Viena moteris stebėjosi mano klausimu, nes jai vasara kaip tik yra lieknėjimo ir lengvumo, o ne valgymų ir tinginystės laikas. Ir iš tiesų, mes visos esame skirtingos. Tad jei Tu esi iš tų, kurios vasarą lieknėja, Tau bus aktualus įrašas kita tema: „Kaip nesustorėti ir neaptingti ilgais rudens – žiemos vakarais?“. Pažadu, kad tokį būtinai parašysiu.

Aš, visgi, priklausau toms, kurioms lengviau laikytis sveikos mitybos ir judėjimo plano šaltuoju metų laikų. Tuomet yra aiškus ritmas, darbo ir poilsio bei valgymo režimas. Tuo tarpu vasarą, bent jau mano gyvenime, tikras balaganas. Ypač tai buvo būdinga šią, ką tik prabėgusią vasarą. Beveik visą mėnesį praleidau Lietuvoje, kur be galo smagiai leidom laiką, tačiau tie smagumai turi ir tamsiąją pusę: beveik kiekvieną vakarą naktinėjimai su draugais, žinoma ne prie tuščių stalų, tikrai ne įprastas dažniausiai sveikas naminis maistas, chaotiškas pasportavimas priebėgomis. Ir, žinoma, sau duotas pažadas nuo rugsėjo pirmosios vėl grįžti į įprastą ritmą su reguliaria saikinga mityba, pakankamai miego, reguliaria fizine veikla. Tiesa, išaušus žadėtąjai dienai, nėra taip lengva staiga sugrįžti į buvusias vėžes. Bet jau iš patirties žinau, kad tereikia vos vienos savaitės ir vėl įprasta maloni rutina ateis į mano kiemą.

Tikiuosi, kad mano patarimai padės ir Tau lengvai ir be streso sugrįžti į vėžes po vasaros atostogų.
Kad taip nutiktų, svarbu:

1. Neužsibrėžk per daug. Sunkiausias šuolis – nuo nieko prie visko, todėl labai svarbu keltis realistiškus tikslus ir nenorėti nuo visiškos tinginystės ir netvarkos staiga pereiti prie šimtaprocentinio darbo ar sporto krūvio ir režimo.

2. Turėk aiškų planą. Tai galioja tiek norint grįžti į sveikos mitybos ir sporto, tiek į darbines vėžes. Pirmą darbo dieną po atostogų gerą pusvalandį praleidau planuodama. Aiškiai susirašiau kokie mano tikslai ir planai rugsėjui, spaliui ir lapkričiui. Paskui atsižvelgdama į tai susiplanavau einamąjį – rugsėjo mėnesį. Tas pats galioja ir su sportu bei mityba. Koks Tavo tikslas po mėnesio, dviejų, trijų? Įsivaizduokime, kad Tavo planas iki lapkričio mėnesio sportuoti tris kartus per savaitę po valandą ir maitintis sveikai ir saikingai penkis kartus per dieną. Aiškiai žinant ko sieki, lengviau žengsi pirmuosius žingsnius.

3. Svarbu pradėti. Vietoj to, kad bandytum per vieną dieną įvykdyti visą numatytą planą, nuspręsk nuo ko pradėsi. Kalbant apie mitybą, galimi keli variantai: jei maitinaisi chaotiškai, vėl pradėk maitintis reguliariai; jei valgei daug nesveiko maisto, pradėk pamažu grįžti prie sveikos mitybos po truputį sumažindama saldumynų, riebių, keptų produktų suvartojimą ir įtraukdama daugiau daržovių, kruopų, kitų augalinės kilmės sveikai paruoštų patiekalų; jei įpratai valgyti per gausiai, sumažink porciją penktadaliu. Žodžiu atsižvelgdama į tai, ką nori pakeisti, ženk ta linkme pirmą, realistišką, ne per didelį žingsnį.
Norint grįžti prie reguliaraus sporto, taip pat galimi keli variantai: gali pradėti nuo 15 min. kasdienės mankštos; jei turi tikslą sportuoti tris kartus per savaitę, pradėk nuo pusvalandžio; jei nori nubėgti 5 km, kaitaliok ėjimą su bėgimu; jei nori kasdien padaryti po 100 pritūpimų, pradėk nuo 30; ir taip toliau. Manau esmę supratai – tiesiog atsižvelgdama į savo tikslą, ženk pirmuosius žingsnius link jo.

4. Belieka tęsti. Savaitė po savaitės vis didink fizinį krūvį, žiūrėk kokius pokyčius dar turi atlikti mityboje, kad būtum ja patenkinta ir gerai jaustumeisi. Jei sportuoji tris kartus per sav. po pusvalandį, palaipsniui vis pridėk po 10 min. kol pasieksi siekiamą valandą sporto; jei kaitalioji ėjimą su bėgimu, pamažu ilgink bėgimo ir mažink ėjimo intervalus, kol galėsi nubėgti užsibrėžtus 5km. Jei pradėjai nuo to, kad sumažinai maisto porcijas penktadaliu, pamažink jas dar šiek tiek. Žinoma tai galioja, jei per vasarą visai atsipalaidavai ir įpratai valgyti dideliais kiekiais. Jei pradėjai valgyti daugiau daržovių, visada gali dar šiek tiek padidinti jų suvalgomą kiekį kito maisto atžvilgiu.
Tau tereikia atsižvelgti į savo planą ir, žengus pirmuosius žingsnius link jo, pamažu tęsti tai, kas pradėta.

Štai ir viskas. Belieka reziumuoti. Taigi viskas, ko reikia, kad sėkmingai sugrįžtum į vėžes po vasaros atostogų, tai: neužsiplėšti per daug, turėti aiškų planą, žengti pirmą žingsnį, o jį žengus, tiesiog judėti į priekį. Jau po pirmos savaitės jausiesi daug geriau, o daugiausiai po mėnesio būsi visiškai sugrįžusi į buvusį mitybos ir treniruočių ritmą.

Labai tikiuosi, kad mano patarimai Tau pasirodė naudingi. Jei norėtum dar daugiau pagalbos iš manęs, labai kviečiu pasidomėti mano sukurta 30 dienų motyvacinių laiškų programa. Kiekvieną rytą į savo pašto dėžutę gausi laišką su tos dienos patarimais, afirmacija ir užduotimi. Tai puikus motyvacijos užtaisas visai dienai. Daugiau apie laiškus, čia

Linkiu Tau sėkmės ir iki kito karto!!!

Su meile,
Ieva

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.