4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Klausimai, kurie padės apsisaugoti nuo eilinio persivalgymo

Savaitgalį sulaukiau draugės žinutės: „gelbėk –  puola emocinis valgymas. Rašau ir valgau, negaliu sustoti. Gal yra kažkokie klausimai, kuriuos galėčiau pasikabinti ant šaldytuvo ir sau užduoti, kai užpuola noras prisivalgyti?“

Klausimų sąrašėlį išsiunčiau ir pamaniau, kad norėčiau pasidalinti ir su jumis.

Visų pirma pakalbėkime apie tai, kodėl klausimai tokiose ir kitose situacijose yra labai veiksminga priemonė permainoms kurti.

Teisingai parinktas klausimas, gali akimirksniu pakeisti mūsų būseną, nuotaiką, savijautą. Įsivaizduokime, kad turėjome pokalbį dėl darbo ir buvo pasirinktas kitas kandidatas. Galime savęs klausti: „Kodėl eilinį kartą negavau darbo? Kas su manim negerai?„. Šioje vietoje labai svarbu suprasti, kad mūsų smegenys veikia kaip kompiuteris: jei davei užklausą, gausi ir atsakymą. Net jeigu tą atsakymą teks išgalvoti, smegenys jį pateiks ir greičiausiai į klausimą „Kas su manim negerai?” ateis atsakymas: turi per mažai patirties, esi per jaunas ar per senas, esi niekam tikęs ir t. t. Kitaip tariant užduodamos netinkamą klausimą, gausime ir toli gražu neįkvepiantį atsakymą.

O kas jei aukščiau aprašytoje situacijoje savęs paklaustume: „Kaip ateityje galiu panaudoti tai, ko išmokau šio darbo pokalbio metu? Kaip galėčiau kitą kartą dar geriau atskleisti stipriąsias savo puses? O kas jei manęs laukia gerokai įdomesnė galimybė ir tai tebuvo puiki repeticija?“.
Uždavę sau tokius klausimus, iš karto pasijusime geriau ir jausimės motyvuotos toliau ieškoti mums paties tinkamiausio darbo.

Tikiu, kad šis paprastas pavyzdys padėjo suprasti, kodėl taip svarbu įvairiose situacijose sau užduoti save įgalinančius, o ne smukdančius klausimus.

Grįžkime prie emocinio valgymo. Jam užpuolus, žinoma, galime savęs klausti: „Kodėl esu tokia bevalė? Kas su manim negerai?“, tik ar tai padės tiek sustabdyti persivalgymą, tiek geriau pasijausti? Iš patirties sakau, kad tikrai ne.

Vietoj to pateikiu visą sąrašą galimų klausimų, kurie savijautą pagerins, nukreips protą kita linkme ir padės išvengti eilinio prisivalgymo. Juos sau galite užduoti tiek jaučiant, kad jau tuoj prisivalgysit, tiek jau pasidavus persivalgymui. Tiesiog pasirinkite tuos, kurie labiausiai patinka, tinka ir paliečia, susirašykite ir turėkite matomoje vietoje. Galite, kaip ir mano draugė, prisiklijuoti ant šaldytuvo.

– Ar man tikrai to reikia? Tai puikus klausimas, kuriuo aiškiai sau primename, kad mums dabar reikia visai ne maisto, juk alkio nejaučiame.

– Ko aš iš tikrųjų noriu? Iš klausimo aišku, kad mums reikia ne maisto, o kažko kito. Kviečiu šį klausimą užduoti nurimus, pridėjus rankas sau prie krūtinės, įsiklausant į save. Atėjus atsakymui, duoti sau tai, ko iš tiesų tuo metu trokštate.

– Ar tai pamaitins mano sielą? Man labai patinkantis klausimas, sukuriantis visiškai priešingą norui prisivalgyti būseną.

– Ką man kainuos jei ir vėl pasiduosiu nevaldomam prisivalgymui? Ką iš savęs atimsiu? Ko ir toliau neturėsiu? Šie klausimai primena apie kainą, kurią teks susimokėti ir vėl pasidavus persivalgymo impulsui.

– Ar šis pasirinkimas mane ves į priekį ar trauks atgal? Dar vienas puikus priminimas sau apie tai, ko iš tiesų siekiu ir noriu, bei ko jokiais būdais daugiau nebenoriu.

– Kaip galėčiau sau duoti to, ko iš tiesų šiuo metu trokšta mano širdis? Klausimas kviečia ieškoti išeities, o ne koncentruotis tik į šaldytuvo turinį.

Tai vos keli klausimai. Komentaruose drąsiai dalinkis savais variantais, nes jų tikrai gali būti gerokai daugiau.

Taip pat pasidalink tuo, kurie klausimai labiausiai patiko ir kuriais būtinai reikalui esant pasinaudosi.

Ir, kaip visada, jei straipsnis buvo naudingas, iš anksto dėkoju už pasidalijimus. Ačiū!

Šiam kartui tiek. Iki kitos savaitės!

Su meile,
Ieva ♥

P.S. Perskaitei visus patarimus, peržiūrėjai visus video, tačiau vistiek toliau kankiniesi su persivalgymais ir antsvoriu? Nujaučiu, kad asmeninė sesija atsakytų į daugybę Tavo klausimų. Nemokamos vienkartinės sesijos su manimi vyksta ribotą laiką, tad jei aktualu, kviečiu registruotis. Daugiau informacijos rasi čia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.