4 PRIEŽASTYS, KODĖL MES VIS PRISIVALGOME VAKARAIS. SUŽINOK, KAIP ATSIKRATYTI ŠIO ĮPROČIO (VIDEO)

Nuo ko pradėti lieknėjimo ir išsilaisvinimo iš emocinių persivalgymų kelią? 10 pirmųjų žingsnių

Sveika, mieloji! Prasidėjo antrasis metų pusmetis ir galbūt kaip tik dabar, po nesėkmingų bandymų keistis, vėl skelbi naują startą? O gal sekasi puikiai, tačiau metų vidurys yra gera proga pasidžiaugti pasiekimais ir su nauju įkvėpimu toliau tęsti kelionę? O gal tai Tavo pats pirmas kartas, kai apskritai bandai mesti svorį ir net neįsivaizduoji nuo ko pradėti? 

Jeigu taip nutiko, kad mano tinklaraštį skaitai pirmą kartą, trumpai pasakysiu, kad aš dirbu su moterimis, kurios kenčia nuo emocinių, destruktyvių, nekontroliuojamų persivalgymų ir antsvorio. Todėl klausimas pavadinime nėra vien tik apie svorį, bet ir apie emocinius persivalgymus, nes dažnai būtent jie yra tikroji antsvorio priežastis. Tai klausimas, kurį man uždavė viena iš mano uždaros FB grupės narių. Pamaniau, kad atsakymas bus naudingas ir mano blog’o skaitytojoms. Tikiuosi, kad bus naudinga ir Tau.

Pirmasis dalykas, kurį būtina padaryti – tai suvokti, kad jei turi persivalgymo problemų, dėmesį turi telkti ne į lieknėjimą, o į jas. Kitaip tariant, Tavo tikslas turi būti ne noras numesti svorio, o siekis atsisveikinti su emociniais, destruktyviais persivalgymais, t. y. šalinti tikrąją antsvorio priežastį.

Antrasis dalykas, be kurio greičiausiai taip ir nepavyks – tai draudimų atsisakymas ir mokymasis susidraugauti su absoliučiai visu maistu, ypač tuo, kurį iki šiol laikei draudžiamu. Kol Tavo galvoje rikiuosis draudžiamo – leidžiamo maisto sąrašai, tol vis pasiduosi persivalgymams. Esu daugiau ir plačiau apie tai rašiusi čia

Trečiasis žingsnis kelyje į laisvę ir kūno lengvumą – atprasti į maistą žiūrėti kaip į pramogą, atsipalaidavimo ir kitų poreikių patenkinimo priemonę. Maistas turėtų būti naudojamas tam, kam jis ir yra skirtas – pamaitinti mūsų kūnus. Taip jis gali ir gal net turi būti skanus, tačiau į burną turėtų keliautį tik jaučiant fizinį alkį, o ne dėl kokių nors kitų priežasčių.

Ketvirtasis žingsnis – išmokti aiškiai atskirti fizinį alkį nuo emocinio. Kartais moterys man sako: bet aš jaučiuosi alkana visada, nuo ryto iki vakaro! Tuomet aš pasitikslinu ar jos jaučia alkį skrandyje, ar tiesiog nuolat galvoja apie maistą ir apie tai, kaip norėtų kažką pakramtyti? Atsakymas, kurį išgirstu labai dažnai: „aš jau seniai nežinau ką reiškia fizinis alkis“. Žinoma – kai nuolat užkandžiauji, net neturi galimybės išalkti. Todėl labai svarbu aiškiai atskirti norą užkandžiauti ar prisivalgyti nuo tikro fizinio alkio. Tik tikrą fizinį alkį tenkiname maistu. Kitais atvejais maistas tikrai nepadės (nors kelias minutes gali atrodyti kitaip), teks ieškoti kitų priemonių.

Penktasis žingsnis– ne tik keisti įpročius, bet ir keistis pačiai. Trokšdama permainų daug labiau galvok ne apie veiksmus, kuriuos turi atlikti, o apie tai, kokia moterimi turi tapti. Jeigu naujus veiksmus kartos senoji Tu, net nepajusi kaip grįši prie seno. Tačiau jei naujus įpročius įgis nauja Tu, labai didelė tikimybė, kad jie pasiliks visam laikui, nes Tu ne tiesiog išoriškai bandai kontroliuoti situaciją, o keitiesi pati. Tai esminė sąlyga ilgalaikėms permainoms kurti.

Šeštasis žingsnis, kuris veda į laisvę ir kūno lengvumą – tai mokymasis atpažinti prisivalgymą skatinantį impulsą, mintis ir jausmus, kurie veda prie persivalgymo, išmokti juos nukenksminti ir ignoruoti. Tai kartoti tiek kartų, kiek reikės, kol noras prisikimšti galiausiai nustos lankyti. Šis mokymasis gali ir užtrukti, tačiau be jo – nė iš vietos.

Septintasis, be galo svarbus žingsnis – gerinti santykį su savimi ir su maistu. Iš tiesų norėdama atsisveikinti su persivalgymais ir sulieknėti, privalai pamažu keisti savo santykį su savimi, savo kūnu ir maistu. Visi šie dalykai yra labai susiję ir kurį nors vieną palikus nuošaly, greičiausiai taip ir nepavyks. Atmink šią svarbią tiesą: „tik vidinė taika sukurs taiką ir su maistu.“ Nepasitenkinimas savimi labai dažnai yra tiesioginis bilietas į eilinį prisivalgymą. Mokymasis save priimti ir su savimi susitarti taip pat yra procesas. Skirk jam tiek laiko, kiek tik reikės. 

Aštuntasis žingsnis – identifikuoti vidinius stabdžius ir šalinti juos. Nereta moteris, kuriai daug metų nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų naštos, pasąmoningai save stabdo nuo jų paleidimo. Paprastai vidiniai stabdžiai pasireiškia baimių ir ribojančių įsitikinimų pavidalu. Apie vieną dažniausių baimių kaip tik rašiau praėjusį kartą čia

Devintasis žingsnis, be kurio nė iš vietos – labai karštai norėti. Gali pamiršti visus aukščiau išvardintus patarimus, jei neturi tvirto pasiryžimo daryti viską, ką reikės, kad pagaliau būtum laisva nuo persivalgymo destrukcijos ir galėtumei džiaugtis lengvu kūnu. Žinok, kad šiame kelyje bus daugybė suklupimų. Ar laisvės nori taip stipriai, kad esi pasiruošusi keltis ir eiti tolyn tiek kartų kiek reikės? Jei atsakymas teigiamas, neabejotinai ją pasieksi.

Dešimtasis, paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus žingsnis – ieškoti pagalbos. Destruktyvūs persivalgymai yra pati tikriausia priklausomybė ir ją įveikti vienai tikrai nėra lengva užduotis. Nesakau, kad neįmanoma, pati tai padariau beveik viena, tačiau kartais tai pragariškai sunku. Todėl jei jauti, kad vienai per sunku, pats laikas nesitikėti stebuklo, o ieškoti pagalbos. Jeigu patinka tai, ką darau ir jauti, kad galėčiau Tau būti ta pagalba, aš su džiaugsmu Tau padėsiu. Žemiau paliksiu nuorodą į nemokamą sesiją, kurios metu galėsime pakalbėti kaip atrodytų bendras darbas.
Jeigu ieškosi pagalbos kitur, įsitikink, kad tai specialistas dirbantis su žmonėmis kenčiančiais nuo destruktyvių persivalgymų. Tau gali padėti ir knygos ar kita literatūra. Svarbiausia, kad tai būtų informacija ne apie tai, kaip sulieknėti ir ko nevalgyti, o apie tai, kaip išsislaisvinti iš persivalgymų priklausomybės.

Tai tokie pirmieji dešimt žingsnių kartais tikrai netrumpoje kelionėje į laisvę ir kūno lengvumą. Ar esi pasiruošusi juos žengti?

Šiam kartui tiek, iki kitos savaitės! Jeigu įrašas pasirodė naudingas, būčiau labai dėkinga už pasidalijimus. Ačiū!

Su meile,
Ieva

P.S. Jeigu norėtum pasikalbėti apie galimybę dirbti kartu, skubėk registruotis nemokamai pažintinei sesijai internetu. Sesijos vyks tik iki mėnesio galo ir vietos sparčiai pildosi. Nekantriai laukiu mūsų pažinties. Registruotis gali čia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *






Tinklaraščio įrašai ir video patarimai yra informacinio pobūdžio. Kiekvienu konkrečiu atveju prieš vykdant rekomendacijas atsakingai įvertinkite savo galimybes. Jeigu skundžiatės kokiais nors sveikatos sutrikimais, prieš pradėdami bet kokią lieknėjimo programą, pasitarkite su savo šeimos gydytoju. Jūs suprantate ir sutinkate, kad visa tinklaraščio medžiaga yra informacinio pobūdžio ir tik jūs atsakote už įgytus rezultatus.